روستای ننه باغو کیش

روستای ننه باغو کیش

روستای ننه باغو کیش

 کیش، یکی از پرطرفدار ترین مقاصد گردشگری و تفریحی در کشور می‌باشد و با مراکز تجاری بزرگ و بافت شهری مختص به خود، در یاد گردشگرانی که به آن سفر کرده اند ثبت شده، اما همانقدر که در حوزه های جدید پیشگام است، همانقدر نیز از منظر تاریخی غنی است. برای دور شدن از فضایی پر هیاهوی شهری می‌توان به بافت سنتی و تاریخی جزیره سری زد و از روستایی باغو که مکانی ایده‌آل است دیدن کرد و وقت گذراند.

روستای ننه باغو

روستای باغو کجاست؟

به گزارش کیش آنلاین روستای باغو از دیدنی های جزیره کیش است که برای بازدید از آن باید به قسمت جنوبی جزیره بروید. می‌توانید از دو مسیر برای این منظور استفاده کنید، به سمت میدان غروب کیش رفته و از آنجا به داخل جاده باغو بپیچید یا از سمت بزرگراه خلیج‌فارس به جاده باغو بروید.  

دلیل نامگذاری روستای باغو

طبق گفته های اهالی نام این روستا از نام پیرزنی 100ساله به نام «باغو» گرفته شده؛ «باغو» در زمانی که کیش تحت تصرف پرتغالی ها بود، در این روستا زندگی می‌کرده است.

روستای ننه باغو در کیش

جاهای دیدنی روستای باغو

روستای باغو علاوه بر محیط بومی خود، جاذبه های دیگری نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به مسجد تاریخی و درختان لور روستا باغو اشاره کرد. در سال ها اخیر نیز جهت زیبا سازی جزیره پارکی به نام پارک دلیران در این منطقه احداث شده علاوه بر آن آبشخور هایی مخصوص آهوان زیبای جزیره نیز در روستایی باغو ساخته شده است که باعث حضور بیشتر این موجودات زیبا در این منطقه شده است.

مسجد تاریخی روستای باغو

یکی از آثار ارزشمندی که توجه شما را در روستای باغو جلب خواهد کرد، مسجد قدیمی آن، که مسجد النبی نام دارد است که ساخت آن به سال 981 هجری قمری باز می‌گردد. مسجدی نسبتا کوچک اما بسیار زیبا که گردشگران هنگام ورود به روستا برای بازدید از آن توقف می‌کنند، در کنار مسجد نیز چاه آبی قدیمی وجود دارد. این مسجد دارای یک مناره است و دیوار خارجی آن بسیار کوتاه است به گونه ای که حیاط آن از خارج به راحتی دیده می‌شود؛ هنگام سفر به روستای باغو، بازدید از این مسجد را از دست ندهید.

درختان لور روستای باغو 

در روستا باغو تعداد بسیاری از درختان بومی جزیره وجود دارد که از شاخص‌ترین آنها شاید بتوان به درخت «لور» اشاره کرد. درخت لور یکی از کمیاب‌ترین گونه های درختی در جهان است که از خانواده درخت انجیر و دارای برگ های بیضی شکل است؛ درخت لور میوه هایی قرمز رنگ دارد که بزرگی آنها به اندازه فندق است، این گونه درختی در بسیاری از مناطق جنوبی ایران و استان های هرمزگان و بوشهر وجود دارد و یافت می‌شود. روستای باغو یکی از مکان های است که می‌توانید این درخت را ببینید.

اهالی روستای باغو

در حال حاضر به جز چند خانواده دامدار، روستای باغو ساکن دیگری ندارد، شغل اصلی ساکنان روستا دامداری است، روستای باغو دارای خاکی مساعد و حاصل خیز است؛ بنابراین علاوه بر دامداری، کشاورزی نیز یکی دیگر از مشاغل اهالی این روستا است. مردم روستا با تامین بخشی از دام مورد نیاز اهالی شهر هزینه زندگی خود را تامین می‌کنند. علاوه بر این مردم روستای باغو در سال های اخیر به تولید عسل روی آورده و با فروش آن به مردم کیش و مسافران جزیره اقتصاد خود را رونق بخشده‌اند.

گاها در بخش ورودی روستا می‌توانید چادر های سیاه رنگ سنتی را که بر پا شده‌اند را ببینید؛ در این چادرها بومیان روستا با پخت نان محلی و همچنین غذاهای سنتی و برگزاری جشن ها و مراسم های مذهبی، گردشگران را با آداب و رسوم و همچنین غذاهای سنتی خود آشنا می‌کنند.

اقامت در روستای باغو

 اگر به زندگی بومی اهالی روستا باغو علاقه دارید، می‌توانید در اقامتگاه بوم‌گردی روستا چند روزی را اقامت کنید. همچنین، در این روستا خانه ها و سوئیت هایی برای اجاره و اقامت شبانه گردشگران نیز وجود دارد.

بهترین زمان برای بازدید از روستای باغو

 با توجه به آب و هوای گرم و مرطوب جزیره کیش، مسافرت در فصول گرم سال برای بعضی از افراد می‌تواند آزار‌دهنده باشد؛ روستای باغو تابستان های گرم و شرجی دارد که با این حساب بهترین زمان برای بازدید از روستای باغو از اوایل دی‌ماه تا اواخر فروردین ماه می‌باشد.

دیدگاه‌ها  

+1 # کیومرث 1402-02-20 13:27
خانه بومیان کیش محلی بسیار زیبا و سنتی بود که من و خانواده ام از دیدنش بسیار لذت بردیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # سعید 1402-02-20 13:30
روستایی خیلی باصفایه و خوراکیایی خوشمزه ای برای فروش در اونجا دارن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # صنم 1402-02-22 12:15
برای اقامت در روستایی باغو باید چکار کرد؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

50% تخفیف اجاره
اجاره در کیش
اجاره در کیش اجاره در کیش
When: -
Where: مرکز اجاره کیش
بازار شارستان
کیش
طبقه اول واحد ۷۶