بررسی تویوتا GT86 در کیش
بررسی تویوتا GT86 در کیش
ما در سال 2000 هستیم جایی که تویوتا پروژه جدید خود را کلید زد تا تحولی در روند کار خود بدهد و دوران طلایی اسپرت های محبوبی هچون GT2000 و Supra را مجدد به میدان بازگرداند. قطعا چنین قدمی برای تویوتا یا هر خودروسازی مشابهی قدم بسیار بزرگ و تحول عظیمی به شمار میرفت و عاقلانه بود تا اوضاع را آرام و قدم به قدم پیش ببرند. در اینجا بود که پروژه FT(Toyota Future یا همان آینده تویوتا) استارت خود را بر روی کاغذ زد و در سال 2007 در قالب کانسپتی با نام FT-HS در نمایشگاه دیترویت به عرضه عمومی درآمد؛ برای توصیف آن میتوان گفت که به معنای واقعی کلمه یک سفینه فضایی تمام عیار بود. ماشینی اسپرت و جذاب همراه با پیشرانه هیبریدی که در آن برای بخش بنزینی خود از لکسوس GS450h کمک گرفته بود. اما ماجرا به اینجا ختم نمیشود.
2008 سالی بود که تویوتا تصمیم گرفت تا سهام فوجی را بخرد؛ فوجی در این دست پیمانکار مونتاژ خودروهای سوبارو بوده و بسیار راحت است که انتهای این ماجرا را حدس بزنیم؛ البته باید گفت که تا 6 ماه پروژه تویوتا به علت راه نیامدن سوبارو به خوابی کوتاه رفت اما در نهایت تصمیم به ساخت پیشرانه جدیدی تحت عنوان D-4S کردند.
که در نهایت کانسپت مشترک این دو خودروسازی با نام FT-86 در سال 2009 رونمایی شد.
سرانجام پس از اتفاقات مختلف و نمونه های متفاوت هر کدام از نمایشگاه های تویوتا، در نهایت در سال 2011 تویوتا اولین نسل از جدیدترین کوپه خود را تحت عنوان 86 معرفی کرد.
یکی از کمپانی های شناخته شده و مطرح دنیا تویوتا بوده که کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که نام این غول ژاپنی را نشنیده باشد؛ خصوصا که این کمپانی طیف گشتردهای از انواع محصولات خود عرضه کرده، از سدان های خاص و معمولی و ساده گرفته تا انواع شاسی بلند سایز بزرگ و متوسط و شاسی بلند کوچک؛ خودروهایی که تمام آن چیزی را که افراد از یک ماشین روزمره، راحت و ایمن میخواستند را تویوتا برای همراهان خود در نظر گرفته بود و تولید کرده بود. حتی هاچبک سواران و یادوستداران هایس هم از زیر ذره بین پر دقت تویوتا جا نمانند و محصولاتی مانند یاریس و هایس برای ایشان طراحی و تولید شد. حتی در اوایل بازار هیبریدی از یکهتازان میدان همین تویوتا پریوس بوده! با این حال، در اوج کامل بودن مجموعه راحت تویوتا، کمبود چیزی در این بین حس میشد، کمی هیجان، مقداری آدرنالین و شاید سرعت و جیغ تایرها!
طبیعی است که راحتی و امکانات بسیار آسان محصولات این کمپانی خودروسازی باعث شده بوده تا بیشتر مصرف کنندگان خودروها خانواده و به اصطلاح مورد علاقه دنیایی پیرمردها بشود، طبعا داشتن سهم بیشتری از بازار خودرو خواسته و تلاش تمامی شرکت های خودروسازی دنیا هستند و این رقابت را به وضوح میتوانیم ببینیم و این طبیعی است که تویوتا به فکر باشد تا جلوی سه رقمی شدن سن مصرف کنندگانش را بگیرد!
اجاره تویوتا GT86 در کیش
جزیره کیش از مقاصد تفریحی و گردشگری پرطرفدار در بین مسافران و گردشگران بوده که هر ساله پذیرای توریستان و گردشگران بسیاری به خود است. دلایل سفر به کیش برای هر کس متفاوت بوده و طبیعی است که یکی دو تا نباشد، اما در این بین یکی از علل های شاید عجیب برای شما، اجاره ماشین در کیش باشد که بسیاری از افراد و مخصوصا ماشین بازان را به سمت کیش میکشاند! از آنجایی که جزیره کیش جزو مناطق آزاد در کشور محسوب میشود، در این جزیره شما میتوانید انواع خودرو های خارجی و لوکس را در سرتاسر مشاهده کنید که میتوانید با پرداخت هزینهای مناسب اقدام به اجاره خودروی مورد علاقه خود در کیش کنید. همین موضوع باعث شده تا علاقهمندان به خودرو جزیره کیش را برای سفر های خود انتخاب کنند.
یکی از خودرو های پرطرفدار و محبوب در بین عاشقان سرعت ودوستداران آدرنالین برای اجاره در کیش، کرایه تویوتا GT86 در کیش بوده. این خودرو کوپه ژاپنی با ظهر اسپرت خود فریاد زننده روحیه مسابقهای خود بوده که این موضوع را به راحتی از روی برجستگی های 65 میلی متری سقفش میتوان فهمید. همانطور که تمام این خودرو فریاد زننده روحیه مسابقهای و اسپرت خودرو هستند، قطعا نباید انتظار کابینی جادار و لوکس را از این هیولای دریفت ژاپنی داشته باشید. اما با نشستن پشت فرمان خودرو به راحتی از روی محل قرار گیری دور موتور در صفحه پشت آمپر به راحتی متوجه میشوید که با چه خودرویی روبرو هستید. با اینکه تویوتا تویوتا GT86 یک کوپه 2+2 بوده اما باید گفت که باید چیزی که قبلتر گفته شد را فراموش نکنید و باید در نظر داشته باشید که چندان فضایی راحت و نرمی در انتظارتان نخواهد بود، به هر حال تویوتا GT86 یک اسپرت مسابقهای است و انتظار بیشتر از آن کمی به جا نیست. با در نظر داشتن همین موضوع بهتر است تا انتظار آپشن های خاص و اعجاب انگیزی را نداشته باشید، در واقع گذاشتن کروز کنترل، سیستم پایداری الکترونیک و سیستم پایداری خودش لطف بزرگی بود که تویوتا بر روی GT86 اعمال کرده است. پیشرانه تویوتا GT86 باکسر بوده توان تولید 200 اسب بخار قدرت را دارا بوده، شاید چندان اعجاب انگیز نباشد اما باید بدانید که این عدد خروجی بدون توربوشارژ است و نهایت سرعت این هیولای ژاپنی 226 کیلومتر بر ساعت است.
صفر تا صد تویوتا GT86 برابر با 8.2 بوده چندان قابل توجه نبوده حتی با وجود اینکه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آن ساخته آیسن ژاپن ساخته است.
سخن آخر
در نهایت باید بگوییم که اگر به جزیره کیش سفر کرده باشید و به ماشین ها و خودروسازی ژاپنی علاقهمند باشید پیشنهاد کیشاسپید به شما اجاره تویوتا GT86 در کیش است؛ برای رنت تویوتا GT86 در کیش میتوانید به سایت مجموعه کیشاسپید مراجعه کرده و یا با مشاوران مجموعه تماس حاصل فرمایید.